MPSA – Jetty Facility

Client: Minera Panamá S.A. 2016

Minera Panamá S.A., the project consisted of the construction of the first marine mining terminal in Central America to be used for the unloading and loading of coal and copper concentrate, respectively. The project is located in the Atlantic Ocean, 60 nautical miles west of the city of Colón, Panama. The work was divided into distinct work fronts, developed simultaneously:

• Access Trestle 460 m in length, entailed driving 54 steel piles with lengths of up to 40m, followed by the installation of steel trusses for the installation of the coal and copper transport belts.

• Service platform with an area of 2,400 m2 for the installation of the ship loader for the loading of copper concentrate.

The work schedule consisted in developing the works at the various work fronts in parallel, by means of an auxiliary trestle, from which the final works were constructed, and the use of two marine platforms (Jack Up barges). Given its remote location, procurements were delivered by means of barges (2,200 ton capacity) and tug boats, from the area of Colón. The project implemented 9 crawler cranes with capacities ranging from 150 tons to 300 tons.

MPSA – Jetty Facility

Cliente: Minera Panamá S.A. 2016

Minera Panamá S.A., El proyecto consiste en la construcción del primer terminal marítimo minero en Centro América para transferencia de carbón y concentrado de cobre en la gran minería. El proyecto se encuentra ubicado en la zona del océano atlántico, a 60 millas náuticas al oeste de la ciudad de Colón, Panamá. La obra se dividió en distintos frentes de trabajo, ejecutándose de manera simultánea:

• Puente de acceso de 460 m de longitud, contemplando hinca de 54 pilotes de acero con longitudes de hasta 40m, donde posteriormente se efectuó montaje de galerías para la instalación de cintas transportadores de carbón y concentrado de cobre.

• Plataforma de servicio 2.400 m2 para el montaje de cargador de barco para carguío de concentrado de cobre.

El programa de trabajo consideró ejecutar los diferentes frentes de trabajos en paralelo, mediante la utilización de un muelle auxiliar, desde donde se construyeron las obras definitivas y la utilización de dos plataformas marítimas (Jack Up). Por ser un proyecto remoto el transporte de suministros se realizó por medio de barcazas (2.200 ton de capacidad) y remolcadores, desde el área de Colón. El proyecto utilizó el uso de 9 grúas orugas desde las 150ton hasta 300ton de capacidad.

VOPAK – Panama Terminal Expansion – Marine Works BLM1A

MPSA – Jetty Facility

MIT – Berth 8

MPSA – Intake Concrete Caisson

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